Semak si bunga


Ini namanya Dandelion. Kalau bahasa mudah aku, ni namanya pokok semak. Ada bunga ke takde bunga ke, aku tetap panggil semak sebab dia tak tinggi, pastu tumbuh takde orang tanam. Ikut dan dia je kat mana nak tumbuh.

Yang kat dalam gambar ni pun, tumbuh kat tepi tasik Putrajaya.

Tapi kan, semak-semak dia pun, tetap cantik kalau di pandang dengan mata hati. Mesti terkesima dengan ciptaan Maha Pencipta.

Siapa lah kita nak menilai. Tak layak, tapi itu lah yang selalu kita lupa.

:(





Reactions

Post a comment

1 Comments

  1. kekuasaan Allah hanya dapat dilihat oleh orang-orang yang berfikir dengan akal yang waras, melihat dengan mata hati dan diri yang sentiasa sedar akan nilai di sisiNya.

    ReplyDelete