Sunset Di Laman Bonda

Kelmarin (Rabu, 13 Okt 21) hari pertama bekalan air di kawasan kami diputuskan Air Selangor, atas sebab kerja-kerja penyelenggaraan. Katanya akan berlangsung selama empat hari (secara rasmi), hakikatnya rumah kami sudah mula kekontangan air sejak Sabtu yang lepas.

Tahun lepas pun kerap juga tak ada air, sampai tangki air saya rosak dibuatnya. Air dari meter masuk ke tangki, tapi dari tangki tak masuk ke dalam rumah. Sudah 5 tukang paip kami panggil, masalahnya masih sama.

Boleh tak claim daripada Air Selangor sebab kerosakan ni? Geram betul.

Jadi, disebabkan air tak ada terpaksalah kami menumpang mandi di rumah mak. Walaupun jarak rumah kami tak sampai pun 1 km, Alhamdulillah rumah mak tak pernah putus bekalan air sedangkan kami berhari-hari hanya angin yang keluar dari paip.

Jam 6.15 petang kami keluar rumah, jam 6.20 petang kami dah beratur anak-beranak tunggu giliran untuk mandi. Sementara sampai waktu saya, sempatlah lepak di luar rumah temankan mak siram pokok dan berbual-bual. 

Tapi mata saya sudah melilau-lilau melihat matahari yang semakin terbenam di kejauhan. Siapa sangka, melihat sunset di laman bonda pun boleb menjadi pengalaman yang mengujakan.

Berbekalkan Samsung A52 dan mata yang dipinjamkan tuhan, saya merakamkan pemandangan alam yang belum pernah membosankan.

Masya-Allah. 

Sunset Di Laman Bonda
Sunset Di Laman Bonda
Sunset Di Laman Bonda
Sunset Di Laman Bonda
Sunset Di Laman Bonda






Reactions

Post a Comment

0 Comments